pavel zingan
ro
ru en
24 aprilie 2025
Mazda CX-80 — două avataruri ale aceluiași "japonez"

Impresii de la test drive-ul Mazda CX-80 HOMURA Plus

Când Nicolae Camerzan, directorul Mazda în Moldova, mi-a propus să testez un automobil cu șapte locuri, pentru o clipă m-am întors în copilărie, când devoram cărțile lui Gerald Durrell. Îți amintești de "Familia mea și alte animale"?

Imaginează-ți scena: mama, încărcată cu coșuri, cei trei fii — unul cu o pungă de cărți, altul cu o colecție de undițe, iar al treilea cu o plasă de prins fluturi și câteva colivii pentru tot soiul de vietăți. Și asta nu e tot. Sora, cu un arsenal de cosmetice „de urgență” comparabil cu stocurile unui salon de înfrumusețare. Și – două câini.

Ei bine, asta înseamnă pentru mine o mașină cu șapte locuri. Un vehicul capabil să transporte o asemenea gașcă veselă, fie spre un picnic pe malul unui lac din Moldova, fie până pe țărmul mării din România, Bulgaria, Turcia sau Grecia. O mașină care nu doar că le găzduiește pe toate, dar le tolerează și obiceiurile, fobiile și castroanele de câini. Exact asta mi-a venit în minte când am auzit de Mazda CX-80.

Dar când am văzut mașina în realitate, mai ales în acel gri metalic elegant, în fața ochilor mi s-a derulat o altă imagine. O altă familie, o altă poveste. Copiii sunt „parcați” în siguranță pentru o săptămână, briza mării adie dincolo de geam, iar pe fundal se profilează Riviera Franceză. Ieși relaxat de pe Croisette, lași mașina la un restaurant cu vedere spre mare și savurezi un Aperol, discutând dacă n-ar fi momentul să cumperi, în sfârșit, acea galerie de artă din Viena.

Aceeași mașină, două destinații complet diferite. Și ambele – perfect potrivite.

În timp ce Nicolae îmi oferea o cafea înainte de test drive, mi-am dat seama că, de data asta, n-o să ajungem pe Coasta de Azur. Dar mi-a venit altă idee.

De câteva zile tot vedeam reclame pentru un restaurant nou deschis pe malul lacului Ghidighici – Alta Mare. Mi-am zis că acolo s-ar potrivi de minune o fotografie cu mașina pe fundal de „mare”.

Și a mers!

Privește cât de bine arată Mazda când tot ce ai în jur e doar apă și nori. (Mai ales că am fost într-o zi de lucru – nici țipenie de om. Doar vântul și norii.)

Cum se conduce? 

Totul e bine. Lin, sigur, puternic. Motorul diesel e robust, sistemul mild-hybrid își face treaba discret, cutia automată schimbă fără smucituri, iar volanul parcă-ți continuă mâna. Pe autostradă merge ca pe șine, iar în oraș nu pare deloc masivă, deși are dimensiuni considerabile. 254 CP, tracțiune integrală, cruise control adaptiv, și da — 6 ani garanție. Și poate cel mai important – scor maxim la siguranță în clasa sa.

Sunetul? Aici e o poveste în sine. Sistemul BOSE cu 12 difuzoare transformă fiecare drum într-o mică vacanță. Chiar și atunci când nu ai, de fapt, unde să mergi.

Mazda nu încearcă să fie ceva ce nu este. Dar știe să fie... multe. Două avataruri ale aceluiași „japonez”.

P.S. Pentru cei care iubesc cifrele:

  • Motor: 3.3L turbo diesel mild-hybrid, 254 CP, 550 Nm
  • Accelerație: 0–100 km/h în 8.4 sec
  • Transmisie: automată cu 8 trepte Aisin
  • Tracțiune: integrală (4x4)
  • Consum (WLTP): 5.8 l / 100 km
  • Dimensiuni: Lungime — 4995 mm, ampatament — 3120 mm
  • Masă: 2103 kg (gol), 2781 kg (maxim)
  • Portbagaj: 687 l
  • Interior: piele Nappa, 7 locuri, ventilație și încălzire, sistem audio BOSE
  • Siguranță: top în clasă, plus 6 ani garanție
  • Preț: 68.500 €

P.S. 2

Două „poze de lucru” care arată cât de spațioasă este Mazda CX-80. Eu — pe al treilea rând de scaune, unde m-am așezat comod. Și — fotografa mea, Vita, așa cum se vede de acolo. Nu pot ajunge la ea cu mâna, dar o văd clar.

Pavel Zingan
.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone