ro
ru en
17 octombrie 2024
Pavel Zingan. Renault Symbioz testat cu un sac de golf

În mai 2024, a fost lansat noul Renault Symbioz, E-TECH, un hibrid complet, destinat pasionaților de mașini. Vreau să vă împărtășesc câteva impresii după un scurt test drive.

O mică paranteză despre Renault

În cei 32 de ani de condus, nu am avut ocazia să încerc prea multe mărci de mașini. Doar cinci, dacă ar fi să fiu exact. Printre ele, timp de trei ani, am condus un Renault Megane. L-am achiziționat nou în perioada în care desfășuram un proiect de afaceri în București. În primul an, am parcurs 50.000 de kilometri, iar după trei ani, kilometrajul aproape atingea 100.000.

Pe atunci, exista un scepticism destul de larg față de mașinile „franțuzești”. Mulți mă avertizau că voi avea parte de reparații complicate și costisitoare. Dar, în acei trei ani, nu am avut nevoie de niciun fel de reparații – doar reviziile obișnuite. În a treia zi după ce am cumpărat-o, dimineața, trei castane au căzut pe acoperișul mașinii, lăsând doar câteva mici adâncituri – singurele semne de „uzură” după trei ani de utilizare.

Așa că pot spune cu încredere: „francezii” se descurcă bine!

Acum, câteva detalii tehnice despre Renault Symbioz:

Renault Symbioz aduce un concept nou în gama producătorului francez. Poziționat între modelele Captur și Austral, Symbioz este echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri, ce dezvoltă 145 de cai putere, și un sistem hibrid E-Tech 145, susținut de o baterie de 1,2 kWh. Cu un rezervor plin, mașina poate oferi o autonomie de până la 1000 de kilometri.

În mediul urban, Renault Symbioz permite rularea în modul electric până la 80% din timp, reducând consumul de combustibil cu până la 40%. În plus, bateria se reîncarcă automat atunci când frânezi sau încetinești, datorită frânării regenerative.

Interiorul este generos pentru această clasă de mașini, cu un ecran central impresionant de 10,4 inci. Sistemul multimedia openR link, integrat cu Google, oferă navigație în timp real, control vocal și acces la peste 50 de aplicații, ceea ce face din Renault Symbioz o alegere modernă și tehnologizată.

Portbagajul, cu scaunele din spate rabatate, ajunge la 624 de litri. De obicei, nu acord prea multă atenție dimensiunii portbagajului, dar de data aceasta l-am supus unui „test special”. Am descoperit că poate fi extins cu încă 16 cm, mutând bancheta din spate, și uneori chiar și cinci centimetri în plus fac diferența!

Testul de golf pentru Symbioz

Spre surprinderea mea, la sfârșitul verii am început să mă pasionez de golf. Golf în Moldova, vă întrebați?

Da, începând cu acest an. Pe 8 iunie, aproape de Chișinău, s-a deschis clubul de golf Dream Valley. Clubul a fost inaugurat de câțiva prieteni apropiați, iar eu am fost la deschidere, deși inițial nu am avut un interes prea mare pentru acest sport. Totuși, în august, după ce am scris un articol despre golf și am încercat câteva lovituri la terenul de antrenament, am devenit brusc interesat.

De atunci, am acumulat deja 10 ore de antrenament, așa că pot spune că sunt un „golfist cu experiență”. În curând, va trebui să mă gândesc la achiziționarea propriilor crose de golf. Iar când va veni momentul, mașina mea va trebui să fie suficient de încăpătoare pentru a transporta sacul de crose, care este destul de mare și nu încape în orice portbagaj.

Așa că am decis să testez Renault Symbioz pentru a vedea dacă sacul de golf încape în portbagaj. În același timp, am profitat de ocazie pentru a face o plimbare prin oraș, pe autostradă și pe drumuri neasfaltate.

Este uimitor cum „memoria musculară” funcționează. Nu am mai condus un Renault de 20 de ani, dar cei trei ani în care am condus un Renault au rămas întipăriți în memorie. Chiar și butonul de control al volumului era în același loc.

Nu știu cum va fi pentru voi la volanul Renault Symbioz, dar eu m-am acomodat rapid, chiar înainte de a ieși din parcarea DAAC Hermes. Singurul lucru care mi s-a părut neobișnuit a fost avertizarea sonoră pentru depășirea vitezei (evident, faptul că mașina citește semnele de limitare a vitezei nu mai surprinde pe nimeni, dar pentru mine a fost ceva nou, deși foarte util. Un control în plus nu strică).

Pe autostradă, Renault Symbioz a confirmat așteptările mele. În mașină era liniște, am activat pilotul automat și m-am bucurat de muzică și de peisaje.

Totuși, adevăratul test era încă în față: va încăpea sau nu sacul de golf în portbagaj? La prima vedere, părea destul de spațios, dar trebuia să mă conving.

Am ajuns la Dream Valley și am făcut testul. Din păcate, sacul de golf nu a încăput în portbagaj fără să rabatez scaunele din spate. Lipseau doar câțiva centimetri, dar suficienți cât să facă diferența. Totuși, mi-am dat seama că majoritatea mașinilor de oraș ar avea aceeași problemă. Cu scaunele din spate rabatate, spațiul este perfect. Poți chiar să pui doi saci de golf dacă mergi cu un prieten.

Așadar, deși este o mașină compactă, Renault Symbioz este foarte spațios. Chiar și cu doi copii și bagaje, nu vei simți lipsa de spațiu.

Și cine a spus că designul nu contează? Renault Symbioz arată foarte bine, mai ales în nuanța „albastru mercur”.

Cred că v-am transmis bine impresiile mele. Programați-vă pentru un test drive cu Renault Symbioz, încercați-l și vedeți cum se potrivește stilului vostru de viață.

Telefon: 022 205 888.

Pavel Zingan
.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone