ro
ru en
28 noiembrie 2021
Alexandru Mahu. Doriți să cumpărați articole Zara cu transport gratuit din România? BayShop.com are o soluție
Un interviu cu Alexandru Mahu, CEO al BayShop.com

Bună ziua, Alexandru. Bayshop.com, dacă nu mă înșel, oferă servicii de livrare pentru mărfurile cumpărate online din SUA și Europa?

Ar trebui să adaug câteva clarificări, dar, în proporție de 80%, acesta este serviciul nostru principal.

Mi-a venit în minte o istorioară de la începutul anilor 2000. Te deranjează dacă fac o mică digresiune?

Dacă se referă la transportul maritim din America, atunci, te rog, o poți relata.  Bayshop.com împlinește zece ani în luna martie a anului viitor, așa că mă întreb cum erau serviciile de livrare acum 20 de ani.

Ei bine...Pe atunci, amazon.com era un site de unde puteai cumpăra doar cărți și CD-uri. Ba mai mult decât atât – te bucurai de o libertate nemărginită – puteai asculta câte 20-30 de secunde din fiecare track și înțelege câte ceva din piese. Mă pasionau „cubanezii” la acea vreme și îi tot căutam pe oriunde la Chișinău și Moscova, însă Buena Vista Social Club – bunicii cubanezi foarte colorați – nu erau de găsit decât pe amazon. Am procedat în felul următor: am găsit niște cunoștințe din America prin ICQ (era un serviciu de mesagerie), ei au cumpărat CD-ul de pe amazon, care le-a fost livrat acasă. O lună mai târziu, prietenii mei erau în trecere prin acel oraș american, așa că mi-au luat discul și l-au adus în Moldova. În Moldova, de asemenea, erau în trecere, așa că mi-au lăsat CD-ul la părinții lor din Anenii Noi. Am ajuns să îmi găsesc cubanezii de la Buena Vista Social Club într-o casă pitorească din Anenii Noi, printre găinile și iepurii din curte, la câteva luni după ce a început întreaga epopee și am fost extrem de fericit.

Acum ai primi CD-ul în șase zile. Timpul mediu de livrare de la depozitul nostru Bayshop.com din America este de 6,2 zile din ziua expedierii. Din Europa durează două zile din ziua expedierii, iar expedierea se face o dată pe săptămână.

În urmă cu 20 de ani, nici nu s-ar fi putut visa la așa ceva...

Nici acum zece ani. De aceea am și ales această nișă. "Durerea" a fost deosebit de pregnantă în acea perioadă, căci problema nu era doar că majoritatea magazinelor online americane nu livrau în Moldova, ci chiar și efectuarea plăților din Moldova era problematică.

Și ați reușit să eliminați această „durere”?

Bineînțeles. Mai mult decât atât, acceptăm atât plata cu cardul, cât și cash.

Totuși, când vorbiți de livrare, vă referiți doar la livrarea cumpărăturilor făcute online?

În principiu, așa este. Ne-am înființat propriul serviciu poștal și am început să livrăm colete din Chicago și New York la depozitul nostru din Delaware, iar de acolo expediem deja bunuri în Moldova și Ucraina.

Dețineți un serviciu poștal propriu?

Exact. În 2017, a fost adoptată Legea nr. 36 privind serviciile poștale și, în baza acesteia, am deschis un oficiu poștal propriu. În Moldova, dispunem și de un terminal poștal propriu cu post vamal. De altfel, în 2021 am devenit cel mai mare transportator de corespondență din America, lăsând în urmă atât Poșta Moldovei, cât și DHL.

Așadar, ce se întâmplă dacă valoarea unui obiect depășește 200 de eur?

În acest caz, vă putem ajuta cu toate procedurile vamale. Deși, de cele mai multe ori, o puteți face online. Livrăm coletele în toată Moldova, fie le puteți ridica dvs de la depozitul nostru de pe str. Mihai Viteazu, 27.

Dacă nu este un secret comercial – câte colete din SUA livrați pe an?
În jur de 130.000 de colete pe an.

Impresionantă cifra! În ceea ce privește serviciile de logistică – câte persoane aveți în echipă?

Nouăsprezece la Chișinău, cinci în America, trei la Kiev, alți trei în România și o serie de subcontractori obișnuiți.

Așadar, faceți afaceri nu doar în Moldova?

Facem afaceri în Ucraina de patru ani, în Rusia de peste doi ani, iar în România suntem de un an.

Cât costă serviciile dumneavoastră?

Percepem între 7 și 10 dolari per kilogram pentru livrările din America și doi euro per kilogram pentru livrările din Europa. Dacă cumpărați prin intermediul nostru, plătiți și un mic comision de gestionare a tranzacției. Iar, de curând, am lansat un nou serviciu în care mulți oameni nu cred la început, dar pe care ulterior îl folosesc cu plăcere.

Despre ce serviciu este vorba?

Despre livrarea gratuită a mărfurilor din Europa. "Hiturile" în acest domeniu sunt Zara și Decathlon. Plasați o comandă pe site-ul BayShop, iar noi răscumpărăm și livrăm bunurile la domiciliul dumneavoastră. Altfel spus, o nouă achiziție vă costă exact suma pe care ați achitat-o pe site.

Înțeleg că acest lucru este posibil datorită anumitor norme fiscale din Europa?

Într-adevăr. Atunci când cumpărați online pe cont propriu, nu puteți profita de ele. Însă noi, în calitate de companie care exportă bunuri din Europa, ne bucurăm de aceste beneficii, ceea ce ne oferă posibilitatea de a le livra gratuit.

Voi avea în vedere. Cel puțin în ceea ce privește articolele sportive. Apropo, cu un asemenea volum de comenzi, mă întreb cât de des trebuie să expediați ceva extraordinar?

N-aș spune că de multe ori. Ei bine, oamenii au început să comande jucării erotice mai des, cu atât mai mult cu cât comanda este anonimă, adică curierul nu știe ce livrează în cutie. Totuși, acest segment nu poate fi numit extraordinar. O comandă extraordinară a fost o livrare recentă din America – o aripă pentru avion. Este cel mai mare colet din câte îmi amintesc.

Sunteți în afacerea BayShop din prima zi?

Da. Într-o perioadă, primeam eu însumi comenzile. Apropo, recent a fost atât de plăcut, cât și nostim, să citesc într-una dintre recenziile privind serviciile noastre, recunoștința unei cliente, care își amintea cum, în urmă cu 10 ani, eu eram cel care îi luase comanda.

Din câte văd, afacerile BayShop continuă să crească?

Da. Clienții au apreciat pe măsură aplicația noastră mobilă, prin care puteți ușor monitoriza comenzile, primi notificări și contacta rapid serviciul de asistență pentru clienți. Anul viitor planificăm un nou serviciu de logistică. Nu voi intra încă în detalii, dar acesta va crește, de asemenea, confortul utilizării serviciilor noastre pe ultima sută de metri. Dar principalul motor al creșterii noastre este creșterea numărului de tranzacții ale clienților în comerțul online. Acest lucru a fost vizibil în special în timpul pandemiei, dar sunt sigur că și după ce aceasta se va încheia, obiceiul de a cumpăra online va rămâne. Este convenabil, iar de acum și foarte rapid. Rezumând, livrarea prin BayShop durează doar două zile din Europa și șase zile din SUA, din momentul în care bunurile ajung în depozitele noastre.

Pavel Zingan

.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone