ro
ru en
25 septembrie 2023
Pavel Zingan. «Mazda» după «Mazda»

Articolul despre testul „dublu” al modelelor Mazda CX-30 și Mazda CX-5

Ideea testului

Ideea de a face un test drive cu două modele Mazda a apărut atât în mintea mea, cât și a Elenei Ganciucova, partenera la Meraki Bureau.

Explicația este simplă. Acum mulți ani, când Elena era redactor-șef la site-ul allfun, colaboram frecvent. Apoi a venit o perioadă de pauză. Totuși, recent am reînceput discuțiile privind o posibilă colaborare. Meraki Bureau furnizează servicii esențiale pentru numeroși dintre invitații interviurilor mele din sfera afacerilor mici și mijlocii. Astfel, avem teme de discuție în comun.

Am descoperit întâmplător că ambii deținem modele Mazda. Elena are un CX-30, iar eu un CX-3. Mă gândesc serios să-mi înnoiesc mașina, având în vedere că Mazda mea are deja cinci ani, fiind din 2018. Vreau să mă orientez către un model mai nou. Singurul impediment este alegerea dintre CX-30 și CX-5. Astfel, i-am sugerat Elenei să facem un test drive cu ambele modele și să le schimbăm reciproc. Ea este, de asemenea, interesată să testeze CX-5.

Și astfel ne-am pus planul în aplicare.

Am luat la test drive atât Mazda CX-30, cât și Mazda CX-5.

Am optat pentru o plimbare spre Poiana Winery. Pe drumul spre Leușeni, am avut ocazia să testăm accelerația. Ulterior, am evaluat comportamentul mașinilor pe un teren mai accidentat – drumul către Poiana Winery traversează o pădure și coboară ulterior de pe un deal, trecând pe lângă plantațiile de viță de vie. Am testat mașinile chiar și pe teren ierbos, nu doar pe drumuri neasfaltate.

Planul era să ne oprim pentru o cafea, să schimbăm mașinile și apoi să revenim. Cu toate acestea, exceptând pauza pentru cafea (deoarece la ora 11 restaurantul încă nu era deschis), totul s-a desfășurat conform planului.

 

Introducere la test drive. Și o mărturisire de dragoste.

Nu este un secret și cred că e necesar să punctez asta. Conduc de cinci ani un Mazda CX-3, modelul anterior al Mazda CX-30. Este cea mai fidelă mașină pe care am avut-o până acum. Cinci ani fără incidente, fără defecțiuni. Doar înlocuiri standard la controalele periodice.

Cel mai mare compliment primit legat de mașina mea a venit recent de la un paznic de la parcarea de pe Veronica Micle din Chișinău, una dintre cele mai „selecte” parcări din oraș, unde tarifele sunt comparabile cu o mușcătură de rechin. Și totuși, după câteva ture în centrul orașului, ești dispus să dai orice sumă, doar ca să ajungi la timp la întâlnire.

În general, vehiculele din acea parcare reflectă prestigiul locului. Pe lângă ele, Mazda CX-3-ul meu pare ca o debutantă într-o lume plină de eleganță.

Și, de nicăieri, paznicul parcării, foarte amabil, m-a întrebat:

- E corect să presupun că mașina Dvs. are deja câțiva ani buni? (Cinci ani în această parcare sunt ca o eternitate.)

- Corect, are destui.

- Și totuși, ce stil remarcabil are! O privesc și nu pot să mă opresc din admirat!

Ce pot spune? Mazda a reușit cu adevărat în designul SUV-urilor lor. Mazda CX-30, „fratele” mașinii mele, stă drept mărturie.

 

Femeile - înainte

Respectând tradițiile “old school”. Așadar, prima părere despre test drive vine din partea Elenei. Dacă am structura emoțiile pe care le-a trăit, am rezuma astfel:

Mazda CX-30 este poate cel mai captivant automobil din categoria sa. O dovadă clară este faptul că Elena a optat pentru și conduce acest model.

Dincolo de estetica atrăgătoare, Mazda CX-30 prezintă un atribut esențial pentru o doamnă implicată în domeniul publicității, care jonglează permanent cu sarcinile a nenumărați clienți: mașina este concepută să evidențieze, într-o manieră subtilă, siguranța la volan. Echipată cu cameră video pentru monitorizarea spațiului din spate, senzori de parcare, frontal și posterior, și, evident, un sistem avansat de alertă în cazul schimbării benzii când există un vehicul în "unghiul mort". Plus, alerte în momentul în care mașina se deplasează înapoi, chiar și față de vehiculele care vin din lateral. Functia de frânare de urgență în mediul urban este și ea activă atunci când un obiect apare brusc în fața vehiculului. Astfel, chiar dacă gândurile vă distrag atenția, Mazda e acolo pentru a evita orice greșeală neașteptată.

Un alt plus este sistemul audio Bose. Melodiile din playlist-ul de pe Spotify vor suna excepțional.

Și ce părere are Elena despre Mazda CX-5? A subliniat ideea că pentru o familie cu un copil, un cărucior, soțul și cumpărăturile zilnice, s-ar putea să devină o provocare să le încadrezi toate într-un Mazda CX-30. Prin urmare, CX-5 se profilează ca fiind opțiunea ideală pentru familiile cu nevoi crescute.

Acesta a fost sumarul gândurilor Elenei, împărtășite în timpul unei pauze de cafea. Ne-am bucurat în final de o cafea, nu în restaurant, ci la o stație de alimentare.

 

Opinia bărbatului

Luând în considerare faptul că, timp de zece ani, am petrecut aproape 99% din timp singur în mașină, predilecția mea, atunci când pun în balanță CX-30 și CX-5, înclină spre CX-30.

Conștientizez că aceasta ar putea declanșa indignarea pasionaților de CX-5. Desigur, este o mașină remarcabilă. Mă voi avânta să zic ceva provocator: este la fel de impresionantă ca CX-30, doar că e mai voluminoasă. Prin urmare, dacă intenționezi ca în Mazda ta să călătorească frecvent doi sau chiar trei pasageri, atunci optează fără ezitare pentru CX-5.

Dar dacă te regăsești în postura mea, aceea a unui șofer predominant urban, CX-30 ar trebui să fie pe radarul tău. Adăugând la argumentele Elenei, aș sublinia că CX-30 se distinge prin două caracteristici esențiale pentru deplasările citadine: agilitatea și dimensiunea compactă.

E garantat că vei demara sprinten de la semafor, vei accelera dinamic pentru schimbarea benzii și vei intră cu ușurință în trafic, fie că te îndrepți spre Circ sau alte artere aglomerate ale orașului.

Și apoi e vorba de compactitate. Spre deosebire de vehiculele mai mari, care adesea trec pe lângă un loc de parcare (deoarece nu ar încăpea) sau se chinuie la ieșirea dintr-un parc subteran evident conceput pentru „mini-mașini”, CX-30 se manevrează cu grația și precizia unui bisturiu. Poate necesita doar o singură manevră, efectuată cu precizia unui compas.”

Verificat personal.

Deci, luați în considerare aceste două Mazda.

Telefon pentru test drive: 022509490

Pavel Zingan
.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone