ro
ru en
26 februarie 2024
Pavel Zingan. Volvo EX30: Rapid și laconic

Săptămâna trecută am avut ocazia să testez noul model electric de la Volvo EX30, și sunt gata să împărtășesc experiența mea.

Efectul "Wow!"

Din 2004, mi-am format obiceiul de a-mi spăla mașina la centrul auto Volvo, fidelitate pe care am păstrat-o chiar și după ce am schimbat marca autovehiculului. Ultima dată când am vizitat centrul, privirea mi-a fost atrasă de noul model electric Volvo EX30. Deși sunt de obicei destul de rezervat față de noile modele de mașini, de data aceasta, entuziasmul a fost comparabil cu dorința copilărească de a da o tură cu bicicleta prin cartier. Directorul Volvo, Oleg Petcu, era acolo și a înțeles imediat entuziasmul meu: mi-a oferit cheile și m-a încurajat să o testez. Și nu am fost dezamăgit.

Rapid și Laconic

Titlul acestei postări a venit spontan în momentul în care i-am returnat cheile, reflectând impresia mea despre noul Volvo: "Rapid și Laconic." Iată de ce.

Modelul EX30 este disponibil în două variante: una cu tracțiune spate și un singur motor de 270 CP, și alta cu tracțiune integrală echipată cu două motoare, care dezvoltă 428 CP. Am testat modelul cu două motoare, care accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.6 secunde. Această capacitate de accelerare transformă condusul urban într-o experiență plăcută și eficientă, fără a sugera încălcarea limitelor de viteză. Pentru cei care traversează orașul zilnic, așa cum fac eu din Râșcani spre centru, dilema "să merg sau să nu merg" în fața unui flux continuu de mașini devine mult mai ușoară cu EX30.

O mașină compactă și agilă, perfectă pentru mediul urban.

Despre Eleganță

Și în această privință, EX30 excelează. Dacă doriți să deschideți fereastra sau să blocați ușile, nu este nevoie să vă întindeți către ele, pe ușile EX30 există doar mânere. Pentru a porni mașina, nu căutați un buton de start, mașina pornește de la sine. Controlul pentru geamuri și blocarea ușilor se face din consola centrală, în timp ce restul funcțiilor sunt accesibile printr-o tabletă montată în centrul bordului, chiar și deschiderea torpedoului. Surprinzător, dar tableta este extrem de intuitivă, chiar și pentru cineva ca mine, care nu este un mare fan al gadgeturilor, reușind să setez cu ușurință climatizarea și să aleg muzica potrivită. De altfel, EX30 oferă opțiunea de a "alege atmosfera", cu multiple moduri disponibile, precum "Aurora Boreală", permitându-vă să vă bucurați de ambianță chiar și fără muzică.

Să vorbim puțin despre cifre

Autonomia este de 480 km, care se poate extinde până la 540 km în mediul urban, datorită regenerării energiei la frânare. Încărcarea de la 10% la 80% se realizează în aproximativ 30 de minute. Costul pentru un EX30 complet echipat este de 45.310 euro, surprinzător de accesibil pentru caracteristicile oferite.

EX30 și GastroZingan

Am avut ideea de a îmbina testul cu o vizită la un restaurant unde puteam încărca mașina în timpul mesei. Inițial simplă, ideea s-a complicat pe parcurs. Salvarea a venit de la Oleg Ștefanuic, proprietarul unei rețele de stații de încărcare, care mi-a recomandat restaurantul hotelului Vispas. Am urmat sfatul și, pe lângă încărcarea mașinii, am descoperit un loc demn de vizitat. Experiența culinară poate fi citită pe GastroZingan în Telegram.

"Ecologic"

Volvo EX30 este esența conceptului "ecologic", nu doar prin panourile laterale din plastic reciclat, care arată excepțional, ci prin filosofia sa generală. Se integrează armonios în mediul înconjurător cu ajutorul plafonului său transparent și oferă soluții ingenioase de stocare internă, eliminând orice element inutil. Te obișnuiești cu ea aproape instantaneu. Pe scurt, m-am îndrăgostit rapid de această mașină.

Cine ar trebui să aleagă Volvo EX30?

Nu este o mașină destinată familiilor sau călătoriilor lungi, deși este capabilă să parcurgă distanțe considerabile prin Europa. Este ideală ca automobil urban pentru tineri, pentru persoanele singure sau ca a doua mașină într-o familie. Va deveni rapid preferata oricui. Mi-a fost greu să mă despart de ea și să returnez cheile.

Pavel Zingan
.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone