ro
ru en
Brandon Lee. Scopul nostru este să ajutăm clienții să-și atingă obiectivele

Un interviu cu Brandon Lee, Partener și Director Executiv al biroului de arhitectură și design BL Associates.

#INTERVIU

Bună ziua, Brandon. Mă bucur că avem ocazia să realizăm acest interviu și să introducem publicului nostru biroul de arhitectură și design BL Associates. Înainte să vorbim despre proiecte, aș vrea să vă prezentăm parcursul. Cum ați ajuns în România? Nu întâlnești în fiecare zi pe cineva cu numele Brandon Lee la București.

Sunt originar din Malaezia, iar în România locuiesc de 20 de ani. Înainte de asta, am peregrinat profesional și în alte țări, printre care China (Shanghai), Macedonia și Taiwan. În Taiwan, lucram pentru o companie americană de design și chiar ei au fost cei care m-au transferat în România, acum 20 de ani. După 10 ani, în 2012, m-am separat de companie și mi-am fondat propriul brand “BL Associates”, pe care-l cunoașteți.

Ce fel de proiecte dezvoltați?

Am început cu proiecte in domeniul bancar. Mai exact, am dezvoltat conceptul de design și branding pentru o serie de bănci, precum BRD - Groupe Société Générale, Volksbank, Bancpost, Banca Transilvania și, de asemenea, pentru Victoria Bank din Republica Moldova. Am început prin a ne ocupa, exclusiv, de branding  și proiecte tehnice. Însă, ulterior, Banca Transilvania (BT) a solicitat proiecte la cheie, care să includă și partea de construcție și design. De asemenea, am proiectat pentru BT și sediile de private banking. Astfel, am devenit contractori generali. Ulterior, am început să vindem mobilier, prin intermediul subcontractanților, și să livrăm grafică si semnalistică de interior.

De ce băncile din România preferă serviciile BL Associates și cum ați ajuns să vă specializați în design interior pentru bănci?

Am căpătat experiență în lucrul cu băncile în Taiwan, unde m-am ocupat de design-ul unei bănci olandeze. Când am intrat pe piața românească, acum două decenii, eram singura companie care oferea design interior pentru bănci. Așa am ajuns să ne creăm o reputație, iar rezultatul muncii noastre ne recomanda și altor clienți din domeniu. Odată ce este pus la punct conceptul de branding, urmează să îl aplici și să îl adaptezi la particularitățile fiecărei sucursale. Totodată, încercăm să introducem și noi elemente, precum un coffee bar în sucursalele bancare. 

Ați dus evidența a câte sedii bancare finisate are în spate biroul?

În ultimii șase ani, am finalizat peste 300 de locații pentru Banca Transilvania (de la agenții mici, la sucursale mari). Momentan, ne ocupăm de mobilier și design interior pentru sucursalele BT în Cluj, care cuprind peste 30.000 m2.

Având în vedere experiența dvs vastă, în ce constă specificul proiectelor destinate băncilor, comparativ cu cele rezidențiale sau HoReCa?

Băncile pun un accent mai mare pe soluții practice și securitate, decât pe creativitate, așa că este imperativ ca echipa să respecte politica de confidențialitate și să urmeze instrucțiunile. In consecința, există mai puțin loc pentru soluții creative. Încercăm să fim flexibili și creativi în limitele prestabilite. Numeroase aspecte, precum bugetul alocat, politica de branding, logo și directivele date de echipa de marketing a băncii, determină alegerile de design. Spre exemplu, dacă banca are un logo in trei culori (roșu, galben și albastru), atunci vom îmbina aceste culori în alegerile de design. Libertatea noastră este să optăm pentru anumite materiale sau nuanțe ale acestor culori. Pe lângă aceasta, trebuie să luăm în considerare felul în care se poziționează banca și istoria acesteia. Banca Transilvania este banca cu cea mai lungă istorie din România, de aceea ar fi riscant să opteze pentru un design futurist și high tech, căci ar putea pierde clienții vârstnici. De aceea, preferă materiale practice, durabile și, îndeosebi, lemnul, ca să conserve percepția vechimii. Scopul nostru este să ajutăm clientul să-și atingă obiectivele.

Ne dați câteva exemple de soluții de design?

Spre exemplu, zona de așteptare este extrem de importantă. Banca trebuie să se îngrijească de clienții vârstnici și să aleagă un mobilier confortabil. Nu poate opta pentru o canapea joasa, cu o înălțime de 30 cm.

Apropo, ce v-a motivat să vă ocupați și de comercializarea mobilierului?

Era necesar să ne diversificăm serviciile, ca să reușim să sprijinim un birou cu 30 de angajați. De aceea, astăzi activitatea noastră acoperă câteva arii: design interior, arhitectură, managementul construcțiilor și al achizițiilor, contractare generală, precum și comercializarea de mobilier.

Proiectele de birouri au fost cele mai afectate de pandemie. Care a fost situația băncilor?

Am fost norocoși să avem pe timp de pandemie proiecte din partea băncilor în fiecare lună. Până și proiectele de business corporate office încep să reînvie, deși oamenii ezită să se reîntoarcă la birou. În momentul de față, de ocupăm de proiecte diverse, nu doar de bănci. Spre exemplu, Park Residence Apartments și numeroase vile private.

Desfășurați proiecte în România timp de 20 de ani, s-au schimbat preferințele clienților în acest timp?

Piața românească a acumulat capital, românii au călătorit mai mult și au început să acorde o atenție sporită design-ului. Au devenit mai selectivi în alegerea biroului de design interior. Acum 20 de ani, clienții erau mai preocupați de partea arhitecturală, considerând că de design, se pot ocupa singuri. Rolul designerului era redus la alegerea materialelor.

Iar în materie de stil, ce schimbări observați?

Oamenii au început să opteze pentru un stil industrial, contemporan sau rustic. Este un trend mult mai relaxat, eliberat de pretenția exclusivității. Locațiile de genul “coffee shops” au devenit foarte populare și reflectă bine acest trend. 

Există noi tendințe de design și în sectorul bancar din România?

Banca ING a venit cu o nouă abordare pe piață, adoptând un stil industrial. Atmosfera din bancă amintește de cea a unui coffee shop, fiind mult mai relaxată.

Ați menționat, mai devreme, că băncile optează pentru materiale durabile și practice. Partenerul acestui interviu, Art Granit, se interesează care este poziția dvs în legătură cu sustenabilitatea materialelor - este acesta un criteriu important?

Un material sustenabil este, pentru mine, unul durabil și ușor de menținut. Cel mai des, folosim plăci ceramice și hpl, care sunt foarte accesibile. În proiecte speciale de private banking, folosim și materiale naturale mai costisitoare, precum marmura sau piatra naturală.

Și ultima întrebare, o curiozitate personală, ce obiective aveți în viitorul apropiat?

Lucrăm la deschiderea unui showroom de mobilier rezidențial pe Calea Dorobanți, orientat spre segmentul de lux. Realizăm un parteneriat cu compania italiană, Molteni & C | Dada, pe care o aducem, cu drag, la București! De asemenea, in showroom vor fi disponibile corpuri de iluminat Flos si mobilier office de la Unifor.

*Între timp, showroomul a fost deschis pe 10 august.

Art Granit România

Număr de telefon +40 318 283 400

artgranit.ro

www.facebook.com/artgranitromania

www.instagram.com/artgranit.ro

Adresă: București​, sector 2, Șoseaua Fabrica de Glucoză, Nr.6-8, Tronson G10, parter, Ansamblul Belvedere II

Mihaela Dima

.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone