Interviul cu Elena Agachi, proprietar și director al LorEmA Esthetic
LorEmA Esthetic activează pe piața din Moldova din 2015 și este lider în industria de furnizare a produselor și echipamentelor de cosmetologie.
Compania reprezintă pe piața moldovenească mărcile globale de cosmetologie cum ar fi Amalian, Institute BCN, Dermedics, colagen marin Vild Nord, dar și o gamă largă de echipamente profesionale pentru cabinete medicale și cosmetologice (Mantis Italy, Asclepion, Dermedics, Biotec Italy, VacuActiv, PZ Laser, Weelko, Clarius, Viora, LestheZone), precum și mobilier pentru saloane de frumusețe.
În paralel cu distribuția, LorEmA Esthetic operează centrul de formare acreditat LorEmA Medical-Training Centre, unde se desfășoară cursuri de medicină estetică în limba română, rusă și engleză.
Începând cu anul 2018, compania publică revista de cosmetică LorEmA Time.
Bună ziua, Elena. Într-un timp relativ scurt, LorEmA Esthetic a devenit un lider recunoscut pe piața din Moldova, chiar și intrând pe piață mai târziu decât mulți alți competitori. Care a fost factorul cheie al succesului său? S-au făcut investiții mari la început? Sau este vorba despre o experiență îndelungată în domeniu?
Niciunul dintre aceste lucruri. Cred că secretul este dorința mea puternică de a începe o afacere în domeniul cosmetologiei. La momentul negocierilor cu primul nostru furnizor, compania spaniolă Institute BCN, încă nu aveam înregistrată propria mea companie. Cu toate acestea, cunoșteam pe deplin toate produsele BCN și eram nerăbdătoare să obțin exclusivitatea BCN în Moldova.
În retrospectivă, înțeleg că nu a fost cel mai bun început pentru a aborda o companie internațională. În acel moment, după mai multe încercări nereușite de a lua legătura cu BCN prin e-mail, am cerut ajutorul unei prietene din Spania pentru a organiza o întâlnire personală cu producătorul. Chiar și ea a întâmpinat dificultăți în a programarea întâlnirii, dar, prin minune, am ajuns în biroul BCN din Barcelona.
În urma celor 8 ani de parteneriat exclusiv cu BCN în Moldova, putem presupune că întâlnirea a fost un succes?
La un moment dat, totul era pe muchie de cuțit. Am întârziat la întâlnire, eram într-un oraș străin, și am ajuns în timpul pauzei de prânz. Am fost invitați să luăm masa împreună, dar eu i-am spus prietenei mele în limba română că nu am venit aici să mâncăm. În mod neașteptat, am descoperit că și vice-președintele companiei vorbea româna. După un moment de stânjeneală în care am crezut că totul e pierdut, am mers împreună la prânz, unde cunoștințele mele detaliate despre produsele BCN i-au impresionat. În cele din urmă, am semnat contractul.
Un început încurajator…
Dacă luăm în considerare că, după două săptămâni, în timp ce încă ne ocupam cu înregistrarea companiei LorEmA, eu și soțul meu am aflat că sunt însărcinată, începutul a fost plin de emoții și stres. Inițial, am lucrat singură. Fiind o persoană foarte responsabilă, abia după ce m-am asigurat că pot plăti salariul la timp, am angajat primul meu colaborator.
Ce poveste frumoasă! Ați reușit să păstrați exclusivitatea BCN până acum?
Da, nu doar cu BCN, ci și cu ceilalți parteneri comerciali. Am adoptat o poziție fermă de a lucra numai prin acorduri de exclusivitate. Această practică esențială ne permite să investim semnificativ în marketing și dezvoltare de produse, în timp ce partenerii noștri beneficiază de avantajele colaborării cu o companie dedicată exclusiv succesului lor.
Sunteți singura companie de cosmetologie din Moldova care are propriul centru de instruire și propria revistă. Le-ați lansat simultan?
Centrul nostru de instruire a fost fondat în urma necesității de a răspunde nevoilor specifice ale activității noastre. În industria cosmetologiei, utilizarea produselor precum mesoterapia și fillerele necesită pregătire profesională și expertiză specializată, astfel încât instruirea este crucială pentru a garanta siguranța și sănătatea pacienților noștri. Scopul nostru este de a îmbunătăți nivelul profesional al cosmetologilor și de a îmbunătăți calitatea muncii lor. Prin această inițiativă, ne așteptăm să extindem baza de clienți și, prin urmare, să creștem volumul achizițiilor de produse cosmetice. Acesta este un pas important în direcția creării unui adevărat ecosistem pentru piața cosmetologiei din Moldova.
Câți traineri aveți în centrul de instruire?
Avem trei profesori excepționali, toți fiind medici cu o vastă experiență și o abilitate de a împărtăși cunoștințele într-un mod bine structurat. Sunt cu adevărat mândră de medicii noștri. Ca o dovadă a calității instruirii noastre, partenerul nostru, Amalian, a invitat de două ori pe Dr. Natalia Grati să vorbească la Congresul Internațional IMCAS de la Paris, care este cea mai mare platformă profesională din lume în domeniul medicinii estetice.
Deci, predați nu numai specialiștilor din Moldova?
Predăm și studenților străini. LorEmA Medical-Training Centre este acreditat și eliberează diplome și certificate de stat recunoscute la nivel internațional. Am pregătit specialiști din Israel, SUA, Georgia și Emiratele Arabe. Programul include cursuri de formare pentru diferite niveluri de cunoștințe, de la cele de bază la cele avansate. Puteți studia în cadrul grupurilor sau individual. Totul este făcut pentru confortul studenților noștri.
Ați creat, de asemenea, revista LorEmA Time, ca parte a ecosistemului dvs.?
A fost cu siguranță un pas îndrăzneț să ne hotărâm să lansăm propria noastră revistă. Cu toate acestea, o publicăm cu succes începând din 2018. În prezent, revista noastră apare de șase ori pe an și este considerată un punct de referință în ceea ce privește noutățile și liderii pieței de cosmetologie din Moldova.
Am omis vreun aspect important când am discutat despre principalele domenii de activitate ale companiei?
În mod neașteptat, am ocupat o nișă care ar putea deveni un domeniu de activitate separat pentru noi.
Care din ele?
E vorba de consultanță în investiții în domeniul cosmetologiei. Prin furnizarea de produse cosmetice, echipamente și mobilier pentru saloanele de înfrumusețare, suntem mereu la curent cu afacerile clienților noștri. Îi instruim, le oferim servicii de mentenanță a echipamentelor și avem o înțelegere clară a performanțelor financiare ale clinicilor și cabinetelor de cosmetologie. În industria noastră, dacă totul este construit corect și clienții au încredere, rata de rentabilitate este ridicată și perioada de recuperare a investiției este scurtă. Prin urmare, suntem pregătiți să oferim antreprenorilor din Moldova un nou tip de investiție - investiții în echipamente cosmetice. Întrucât, dacă dețineți deja un salon de înfrumusețare, trebuie să vă gândiți la extinderea capacităților sale și la oferirea unui nou serviciu clienților dumneavoastră.
Puteți oferi servicii complete de amenajare și echipare a unui cabinet sau salon de frumusețe?
Putem garanta deasemenea, că personalul care va lucra acolo va fi pregătit corespunzător. Astfel, investitorul nu va fi nevoit să se implice personal în detalii tehnice, ci se va concentra pe partea financiară și pe managementul general. Echipamentele necesare, care pot fi răscumparate într-un an, pornesc de la un cost de 40.000 de euro. Trebuie să fiți de acord că puține afaceri în Moldova pot fi pornite cu 40.000 de euro, cu atât mai mult cu astfel de cifre financiare și având în vedere că noi furnizăm echipamentul și în rate.
Pare interesant. Investitorii din Moldova nu au la dispoziție foarte multe instrumente de investiții, iar cosmetologia în Moldova are un mare potențial de creștere. În pofida crizelor economice, industria frumuseții demonstrează o dinamică de creștere an de an. Prin adăugarea unui nou serviciu în portofoliul de servicii LorEmA și prin extinderea pieței de clienți fideli, beneficiați dublu.
Sunt de acord cu tine și aș dori să subliniez faptul că acoperim toate nevoile clienților noștri. Avem o gamă largă de produse ce conțin acid hialuronic de la Amalian, mezoterapie și peelinguri de la Institute BCN și Dermedics - fiecare dintre aceste mărci oferă linii de îngrijire atât pentru saloane, cât și pentru domiciliu. Practic, nu există nicio problemă estetică pe care să nu o putem rezolva cu produsele noastre. Mai mult decât atât, oferim echipamente profesionale, instruire și suport informațional prin intermediul LorEmA Time - astfel încât putem oferi un serviciu complet specialiștilor din industria frumuseții. Majoritatea cosmetologilor colaborează cu noi de-a lungul întregii noastre activități și recent, am observat că mulți specialiști tineri doresc să se dezvolte și să învețe de la noi. Alegând să lucreze cu LorEmA, își pot asigura un parcurs profesional mai ușor și mai eficient. Suntem mereu gata să ajutăm și să fim un partener de încredere pentru orice cosmetolog.