ro
ru en
05 octombrie 2021
Nicanor Negru. Miere naturală la plic? Miere cu cireșe? Regina Naturii oferă o gamă largă de miere și produse apicole.
Un interviu cu directorul general al companiei Regina Naturii SRL, în cadrul campaniei media „Dialog pro-business”, susținute de Agenția de Investiții „Invest Moldova” .

Bună ziua, Nicanor. Pe la începutul lunii septembrie am fost la Cahul, cu prilejul unui eveniment în susținerea tinerilor antreprenori. Concursul de proiecte a fost câștigat de un grup de băieți care au venit cu  ideea de a crea un marketplace pentru producătorii de miere din Moldova. De aceea, vreau să vă întreb pe dvs., în calitate de specialist în domeniu, câți producători de miere sunt în Moldova? Mă interesează numărul producătorilor, pentru că, dacă sunt doar în jur de 100 sau 200, un marketiplace destinat doar producătorilor de miere va avea un randament mic. 

Dimpotrivă, un asemenea marketplace ar avea succes. Bineînțeles că nu am o statistică exactă, dar cred că în Moldova sunt circa 6-7 mii de apicultori amatori și între 500-700 de apicultori mari.

Și unde tragem linia între apicultorii amatori și producătorii mari?

Să considerăm drept amator o persoană sau o familie ce deține între 20 și 100 de stupi de albine. Dacă dețin circa 200-300 de stupi, vorbim deja despre un producător mare, după standardele moldovenești. În general, în lume, numărul de stupi pe care o persoană îi poate întreține depinde, în mod esențial, de nivelul de automatizare. Cu un nivel înalt de automatizare, un apicultor poate întreține chiar și până la 300 de stupi. Spre exemplu, este problematică și mutarea stupilor dintr-un loc în altul. În Moldova, atunci când se mută stupii, veți vedea implicați vreo șase oameni și vreo două mașini. Pe când, dacă mobilitatea stupilor este asigurată de la bun început, cu această sarcină se poate descurca o singură persoană.

Acum îmi este mai clară situația. În jur de 7-8 mii de "jucători" din industrie sunt suficienți pentru ca o piață de miere bio să aibă șanse sa atragă clienți. Să revenim la Regina Naturii. De câți ani lucrați în domeniul apiculturii?

Am început în anul 2014, în satul Costești, raionul Ialoveni, cu 100 de stupi. În prezent, avem 500 de stupi și o producție proprie pentru ambalarea și curățarea mierii.

Sunt suficienți 500 de stupi pentru a asigura materia primă pentru producție?

Nu, dar cumpărăm destul de multă miere. Când am ajuns la 500 de stupi, ne-am analizat strategia de dezvoltare și am decis să ne concentrăm pe producție. Bineînțeles, la fel precum vinul, și mierea poate fi vândută „în vrac”. Cu toate acestea, vânzarea de miere ambalată sau de miere în combinație cu alte produse este mult mai profitabilă. 

Comercializați și miere angro?

Exportăm până la 1.000 de tone de miere în butoaie pe an.

Care sunt destinațiile de export?

Europa. România, Polonia, Germania, Italia, Olanda. Dar, așa cum am spus, suntem interesați să ne ocupăm de exportul mierii ambalate și a celei combinate cu alte produse.

Atunci să luăm lucrurile pe rând. Ce puteți produce?

Am început să producem miere cu nuci și cu adaosuri de fructe uscate. Acestea sunt niște borcănașe de miere cu nuci obișnuite, migdale și nuci caju. În afară de nuci, am început să experimentăm și să ambalăm miere cu caise și cireșe uscate.

Miere cu cireșe? Pot să le gust deja? Regina Naturii se vinde în lanțurile moldovenești, nu?

Desigur. Puteți găsi mierea noastră în următoarele supermarketuri: Nr.1, Dulcinella, Metro, Green Hills, Velmart, George Standard, Linella și, în curând, în Kaufland. Dar încă nu veți putea gusta mierea cu cireșe, căci sunt încă în producție.

Când mi s-a spus despre Regina Naturii, am aflat că sunteți cunoscuți, în special, pentru ambalarea diversă a mierii. Așa este?

Într-adevăr, ambalăm mierea nu doar în borcane. Un domeniu separat al activității noastre este producția de miere porționată pentru sectorul HoReCa. Nu este vorba doar de ambalajele obișnuite din plastic de mici dimensiuni, ci și de ambalaje cu miere la plic. Într-un amabalaj sunt 50 de pliculețe a câte 12 gr, de unică folosință, pe care le puteți folosi în loc de zahăr pentru ceai sau cafea. Cu toate acestea, când vine vorba de borcane de miere, dat fiind că ambalajul face parte din marketing, nu ne limităm la un singur tip de borcane. Avem și borcane obișnuite, cu o secțiune transversală circulară, dar și unele hexagonale, în forma unui fagure de miere de albine.

Ați înființat sectorul producției pe bază de investiții?

Bineînțeles. Fără subvenții și linii de credit, acest lucru nu ar fi fost posibil. Însă acum, în ceea ce privește echipamentul, avem, practic, toate cele necesare. Marketingul trece în prim-plan. Atât pe piața internă, cât și pentru destinațiile de export.

Ați apelat și la programele Agenției de Investiții „Invest Moldova”?

Desigur. Mai întâi de toate, ne-au ajutat să intrăm pe piața românească. În 2021, Agenția a realizat un studiu al pieței românești, căutând importatori interesați să importe 

produsele moldovenești. Drept urmare, am organizat întâlniri online cu distribuitorii românești regionali. În total, am avut șase întâlniri în care am reușit să înțelegem mai bine piața românească și nevoile acesteia. După părerea mea, nu ar trebui să mergem în marile rețele, ci în cele locale, unde se pune accentul pe produsele ecologice și poate fi apreciată calitatea și gustul mierii moldovenești.

O ultimă întrebare. Mi-ați stârnit curiozitatea. Când va fi posibil să gustăm mierea cu cireșe și caise?

Cred că o puteți gusta înainte de Revelion. 

Pavel Zingan

.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone