ro
ru en
Nicolae Camerzan. În Moldova există o Mazda cu un parcurs de 600.000 de kilometri

Interviu cu Nicolae Camerzan, directorul salonului auto Mazda.

#INTRODUCERE

Acest interviu a apărut în urma unei întâlniri neplanificate cu Nicolae, în timpul reviziei tehnice anuale a Mazda CX3-ului meu. Trebuia să aștept aproximativ o oră, Nicolae avea timp liber și am început să discutăm despre călătoria lui la Copenhaga și Stockholm. Apoi, am calculat că, dacă adunăm kilometrii parcurși de amândoi la volanul Mazda - eu am avut trei, iar Nicolae – 30 (!), ajungem la aproape un milion (!) de kilometri.

Un milion de kilometri la volanul unei Mazda? Asta merită un interviu.

#INTERVIU

Nicolae, de câți ani lucrezi la DAAC Hermes? Și de câți ani ne cunoaștem?

În acest an se fac 22 de ani de când am venit la DAAC, îmi amintesc chiar și data, 1 aprilie 2002. Am început să lucrez ca manager de vânzări la Citroën, poate atunci ne-am cunoscut. Dar cu siguranță ne cunoaștem de când ți-am vândut Mazda în 2006.

Salonul Mazda s-a deschis în 2005 și am fost numit director.

Îmi amintesc acea Mazda "trio" argintie, Mazda a avut întotdeauna un design excelent, mi-a plăcut foarte mult acea mașină. În special tabloul de bord - vitezometrul și tahometrul erau adâncite în găuri cu iluminare roșie, dădea senzația că ești la volanul unui avion. Deci, anul viitor ai aniversare – 20 de ani director Mazda în Moldova? Câte mașini ai vândut în toți acești ani?

Nu am numărat niciodată, dar cred că sunt deja peste 1500. De-a lungul anilor, Mazda a trecut de la piața de masă la categoria de automobile de nișă. Schimbările au început când Mazda a finalizat răscumpărarea acțiunilor sale de la Ford în 2009 și a devenit din nou o companie pur japoneză.

Mazda a aparținut Ford?

Foarte mult timp, din 1974. Dar după 2009, Mazda și-a ales propria cale – a început să lucreze cu propriile sale dezvoltări și din 2011 a implementat conceptul SkyActiv.

Am un CX3 – SkyActiv.

Acest concept a afectat motoarele, transmisia, șasiul și caroseria. Caroseria a devenit mult mai ușoară, dar, în același timp, mai rigidă, ceea ce a îmbunătățit calitățile de rulare și siguranța. Îmi amintesc de expoziția de la Berlin din 2010, când Mazda a prefigurat schimbările. Au dezasamblat complet o Mazda 2 și au pus pe cântar cele mai importante piese. Greutatea mașinii a fost redusă atunci cu 100 de kilograme. În ceea ce privește motoarele SkyActiv, compresia lor era deja de 14 atmosfere, când "standardul" era de la 9 la 11. De atunci, Mazda continuă să avanseze în inovații.

Mazda este produsă doar în Japonia?

În Japonia și în Mexic. În Mexic, doar câteva modele – "trio" și CX30, și acelea doar cu motoare de 2.0 122 CP și 2.0 – 150 CP. Restul modelelor sunt produse doar în Japonia.

Atașamentul meu față de Mazda CX3 se datorează și faptului că în cinci ani, de când nu am schimbat mașina, nu am avut nicio reparație, doar schimb de ulei, filtre și plăcuțe de frână. Și alți proprietari de Mazda au aceeași experiență?

Îți spun, nu o să crezi. În salonul nostru este o Mazda, CX5, diesel, cu un parcurs de 600.000 de kilometri și încă câteva CX5 cu 300.000 de kilometri. Până la 150 – 200.000 de kilometri, sunt multe mașini care nu au avut nicio reparație serioasă. Înțelege, garanția pe care o oferă Mazda acum este de 6 ani sau 150.000 de kilometri. Spune-mi o altă marcă cu astfel de condiții de garanție?

150.000 de kilometri știam, 6 ani – nu.

Problemele la Mazda pot apărea doar când este întreținută în "garaje". Atunci pot apărea probleme. De obicei, astfel de proprietari se întorc la noi, dar deja trebuie să facem nu doar întreținere, ci și reparații.

Cu o astfel de calitate și, într-adevăr, un design întotdeauna reușit, marca ar trebui să aibă mulți fani loiali?

Așa este. Tu conduci deja a treia Mazda. Sunt "clienți legendari" care cumpără deja a cincea sau a opta Mazda, deși unii dintre ei ar putea alege fără probleme mărci mai scumpe. Mie îmi este mai greu să vând unui client prima Mazda. Apoi, procentul de revenire este foarte ridicat. Dar știi și tu cu siguranță, ești mulțumit de mașină, nu-i așa?

De cinci ani ea își petrece timpul cu mine, nu eu cu ea. Acesta este varianta care mi se potrivește. Ce ne așteaptă în privința noilor Mazda? Vor fi electrice? Modele noi?

În septembrie va fi Mazda CX80.

Nu a mai existat acest model înainte...

Aceasta va fi cea mai mare Mazda. Un automobil de 6-7 locuri, pentru Mazda se poate spune chiar – "uriaș". În față seamănă cu noul CX60, dar salonul este mai lung cu 24 de centimetri, iar ușa din spate mai lată cu 15 centimetri. Va avea un motor diesel de 3.3 litri și plug-in. Varianta "luxury" – de 6 locuri, cu cotieră pe al treilea rând de scaune, iar pasagerii vor fi ca niște regi.

Ce alte noutăți mai avem?

Anul viitor, noul CX5 și Mazda EZ6. Ea va înlocui Mazda 6 și va fi 100% electrică. Agresivă, dinamică, cu un monitor de 15 inci, o autonomie de 500-600 de kilometri și un interior de lux, când scaunul pasagerului are "ottoman", iar difuzoarele sistemului audio sunt integrate în tetieră.

În principiu, am discutat despre toate, mașina mea este gata, este timpul să ne luăm rămas bun. Dar să punem la despărțire și un bonus – impresiile tale din Scandinavia. Ca să visăm la răcoare în această căldură.

Acolo este un climat ideal pentru mine. Ador țările scandinave pentru asta. Chiar acum în Copenhaga și Stockholm sunt 18-19 grade, vreme ideală pentru plimbări. În Copenhaga, într-o zi au fost 22 de grade, așa că toți tinerii au ieșit la plajă, deși apa avea 15-16 grade. Eu m-am abținut.

Dacă ai aduna toate impresiile într-un paragraf?

Stockholm – cele mai lungi străzi pietonale, în 8 zile de călătorie am parcurs pe jos 132 de kilometri. Cel mai bun (și scump) street-food din lume în Copenhaga, este adevărata capitală a street-food-ului, adio bani – bun venit noi kilograme. Și moldovenii – sunt oameni bogați, la noi produsele alimentare din supermarketuri sunt mai scumpe la unele poziții decât în Scandinavia. Neapărat mă voi întoarce în Scandinavia, am văzut deja toate capitalele, dar mai sunt fiordurile și cele 24.000 de insule din Suedia.

Pavel Zingan
.
Для доступа ко всем материалам проекта необходимо войти в свой аккаунт
Login in Member zone
Забыли пароль?
У вас нет доступа?
Изменение пароля
Login in Member zone